Scurt istoric, misiune

SCURT ISTORIC


Școala “Al.I.Cuza” Podu Iloaiei județul Iași a fost înființată în anul 1862 și reorganizată pe baza Legii instrucțiunii publice, dată de guvernul condus de Mihail Kogălniceanu în timpul domnitorului Alexandru Ioan Cuza.

Astăzi, Școala “Al. I. Cuza” beneficiază și de vechile clădiri: “Școala de băieți”, devenită mixtă, construită în anul 1895, sau “școala din curte” cum o denumesc profesorii și elevii de astăzi(corpul B) ,care dispune de cinci săli de clasă, o cancelarie, două holuri mari și “Școala evreiască” sau “Școala de pe Traian” sau “Școala din vale”(Corpul C) care are 6 săli de clasă, un hol spațios folosit pentru orele de educație fizică cât și “sala de spectacole” și o cancelarie. Aceasta a fost ridicată în anul 1914.

DEVIZA ȘCOLII: “EDUCAȚIE PENTRU FIECARE”

 

a) VIZIUNEA


b) MISIUNE

Școala "Al. I. Cuza" Podu Iloaiei , o școala care trebuie să devină un nucleu de educație și consiliere pentru comunitate, o școala incluzivă care să intre în direct cu tradiția, obiceiurile, idealurile comunității în vederea îmbunătățirii relațiilor școală-comunitate, în vederea cunoașterii reciproce a instituțiilor din comunitatea locală, a rolului lor și a modalității în care pot sprijini educația și creșterea calității activităților școlii pentru reducerea absenteismului, abandonului și îmbunătățirii situației școlare și a relaționării interpersonale.

c) CULTURA ORGANIZAȚIONALĂ

Este caracterizată prin împletirea tradițiilor și deschiderea spre nou. Tradițiile care dau "culoare" și "parfum" culturii școlii "Al.I.Cuza" sunt:
  • Zilele școlii 24 Ianuarie
  • Sărbătorirea zilelor onomastice ale profesorilor și elevilor
  • Încheierea festivă a activității didactice-ieșirea la pensie
  • Sărbătorirea unor succese personale sau a unor membri din familie
  • Primirea debutanților
  • Premierea șefilor de promoție, și predarea "Cheii succesului"
  • Balul absolvenților
  • Sărbătoarea abecedarului
  • Premierea elevilor cu rezultate deosebite în activitățile extracurriculare (olimpici, activități artistice și sportive, finalizarea cursurilor de remediere)
Valorile dominante :
Valori dezvoltate în şcoală Acţiuni prin care am contribuit la promovarea şi dezvoltarea acestor valori
Egalitate de șanse
  • Realizarea unei baze de date complete privind cadrele didactice, elevii, apartenența etnică, rezultatele școlare
  • Sprijinirea părinților de etnie romă în vederea înscrierii copiilor romi în clasa I;
  • Realizarea colectivelor de elevi eterogene din punct de vedere etnic și al performanțelor școlare;
  • Elaborarea unor proiecte, care au fost finanțate, pentru îmbunătățirea rezultatelor școlare (remediere școlară- PHARE), diminuarea abandonului( proiectul PIR), îmbunătățirea bazei tehnico-materiale pentru ca elevii să aibă condiții asemănătoare unei școli din Europa (Phare, PIR);
  • Realizarea unor proiecte pentru a veni în sprijinul elevilor cu părinți în străinătate ("Nu sunt singur!") și respectarea regulior de igienă în vederea prevenirii îmbolnăvirilor (S.O.S. Sănătatea);
  • Perfecționarea profesorilor pentru a aplica metode și tehnici eficiente de învățare asemănătoare colegilor din școlile europene;
  • Organizarea unor cercuri: Căsuța din povești (dezvoltarea abilităților de comunicare și lectură), Cercul de artă creștină (cunoașterea și respectarea simbolurilor creștine),
  • ( abilități de comunicare în limba engleză și cunoașterea culturii și civilizației engleze);
  • Înființarea ansamblului de dansuri rrome "Khethanes" (păstrarea și transmiterea tradițiilor rrome)
Toleranța
  • Perfecționarea profesorilor pentru înlăturarea stereotipurilor și prejudecăților;
  • Activități extracurriculare pentru cunoașterea și acceptarea diferențelor dintre elevi și valorificarea laturilor pozitive ale fiecăruia (spectacole, concursuri sportive, activități antreprenoriale-sădirea unor pomi, confecționarea de mărțișoare, obiceiuri și tradiții de Crăciun, obiceiuri și tradiții de Paști, Comemorarea Holocaustului);
  • Adaptarea CSD-ului : ore aprofundate la diferite discipline, optionale (Istorie și geografie locală, Mâini dibace);
  • Introducerea în curriculum-ul nucleu a disciplinei limba rromani;
  • Lectorate cu părinții (“Intoleranța nu este înnăscută, se dobândește!”);
  • Angajarea unui mediator școlar, a unui consilier rrom
Incluziune
  • Dezbaterea în consiliul profesoral a unor teme de perfecționare precum: Școala incluzivă, Școală și comunitate;
  • Obținerea de fonduri, prin sponsorizări, proiecte, din bugetul local care au permis reamenajarea și remobilarea claselor, pictarea holurilor, expunerea lucrărilor elevilor în vederea creării unui climat prietenos, atractiv pentru elevi și părinți;
  • Formarea continuă a cadrelor didactice pentru a folosi metodele de lucru în echipă, lucru diferențiat precum și cu elevii cu CES;
  • Angajarea unui profesor de sprijin;
  • Activități extracurriculare de cunoaștere și implicare a tuturor elevilor din școală și schimb de experientă cu alte școli ( Hârlău, Târgu Frumos, Pașcani, Școala din cadrul spitalului “Sf.Maria Iași);
  • Implicarea părinților în organizarea și desfășurarea unor activități (amenajarea sălilor de clasă, cabinetelor și a holurilor, Festival gastronomic, serate muzicale, balul absolvenților, serbarea abecedarului, sprijin în activitatea de remediere).